1 grudnia 2021
praca w biurze przy laptopie

Jakie działania marketingowe powinien prowadzić software house?

W dzisiejszych czasach posiadanie strony internetowej swojego biznesu to dopiero pierwszy przystanek na drodze do sukcesu. Bez odpowiedniej optymalizacji witryny, działań pozycjonerskich i aktywnych mediów społecznościowych, ciężko będzie wybić się na tle licznej konkurencji. Marketing w IT jest zalecany firmom, którym zależy na widoczności w sieci i pozyskiwaniu coraz szerszego grona klientów.

Jakie działania marketingowe powinien prowadzić software house?

Optymalizacja strony internetowej

Content marketing w IT

Do istotnych działań SEO zalicza się content marketing. Jego podstawą są słowa kluczowe, które określone zostają na podstawie analizy danego biznesu. Specjalista SEO lub copywriter/content manager sprawdzają, które frazy są wartościowe dla pewnych zagadnień, w związku z czym warto będzie dodać je do tekstów na blogu firmowym. To tam firma może pokazać się od eksperckiej strony i zaprezentować użytkownikom wiedzę z zakresu IT. Aby wybić się na tle licznej grupy profesjonalistów IT, warto postawić na usługi content marketingowe, dzięki którym skomplikowane pojęcia zostaną przedstawione w przystępny sposób. Klient będzie bardziej skłonny skorzystać z oferty, której działanie rozumie i jest w stanie ocenić, czy pasuje ona do jego przedsiębiorstwa.

Social media a marketing dla IT

Kiedy już strona internetowa jest zoptymalizowana i regularnie wypełniana wartościowym contentem, warto pochwalić się nią w mediach społecznościowych. Systematycznie aktualizowany fanpage pokazuje aktywność firmy w sieci i pozwala na szybki i bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami. Stwarza to także możliwość na udostępnianie przez nich linków na swoich prywatnych profilach i pokazywanie naszej oferty coraz szerszej publice. Social media to również miejsce, gdzie firma może zaprezentować bardziej „ludzkie” oblicze. Mile widziane są zdjęcia i nagrania codziennych zmagań pracowników różnych działów, zrozumiale opisane study case, albo ciekawostki z branży w formie infografik i wykresów. Najlepiej tworzyć posty, które są czytelne w odbiorze i zainteresują swoją treścią również osoby spoza branży IT.

Marketing dla IT stwarza możliwości poszerzania grupy odbiorców contentu, który publikowany jest na stronie. Przypomina on również, że witryna musi być zoptymalizowana, aby móc pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwarki Google. Większa widoczność w sieci, pomaga w przeprowadzeniu większej ilości transakcji i zwiększeniu przychodów firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close