20 kwietnia 2024
Kobieta licząca pieniądze

Księgowość – zlecić czy prowadzić samodzielnie?

Czy wiesz co jest Twoim najcenniejszym zasobem? To Twój CZAS. Dlaczego? Bo masz go ograniczoną ilość. Nie da się go kupić. Jednak możesz nauczyć się nim mądrze rozporządzać i przekonać się do tego, że nie musisz wszystkiego robić sam.

Jeżeli prowadzisz własną działalność gospodarczą, na pewno wiesz, że oprócz Twojej głównej działalności – czyli czegoś w czym jesteś dobry i co (mamy przynajmniej taką nadzieję) lubisz, musisz wykonywać kilkadziesiąt innych działań, o których przed założeniem firmy nawet nie myślałeś. Marketing, administracja, księgowość, obecność w social media, reklama, zarządzanie pracownikami… i można by tak wymieniać w nieskończoność. Nagle okazuje się, że nie masz czasu na rozwój i naukę w swojej dziedzinie – musisz poświęcać się wszystkim innym pilnym sprawom. Stoisz w miejscu i zarywasz noce. To nie jest dobra droga.

Nikt nie jest alfą i omegą. Nikt nie musi być dobry we wszystkim. Nawet jeżeli jesteś bardzo małą firmą i nie masz dużych zasobów finansowych, często najlepszym rozwiązaniem jest przekazanie pewnych zadań komuś innemu.

Jednym z najprostszych przykładów jest księgowość. Tak, możesz zająć się nią sam. Jednak czy nie lepiej spożytkować czas, którego by to wymagało, na coś bardziej rozwojowego dla Ciebie i Twojej firmy? To czysta ekonomia. Zainwestowanego czasu już nie odzyskasz, lepiej więc poświęcić go np. na zdobycie i obsługę nowego klienta, który nie dość, że pozwoli sfinansować miesięczną opłatę za biuro rachunkowe, to przyczyni się do pozyskania nowych umiejętności i zdobycia doświadczenia w Twojej dziedzinie.

Jest jeszcze jeden plus – Twój spokój. Błąd w księgowości może się mocno zemścić i skutkować problemami z Urzędem Skarbowym lub ZUS-em. Znacznie bezpieczniej powierzyć to komuś, kto ma wiedzę i doświadczenie, które dla Ciebie będą niezwykle trudne do zdobycia.

Jeżeli znajdziesz zaufane i dobre biuro rachunkowe, możesz też liczyć na bieżące wsparcie i doradztwo. W przypadku każdej wątpliwości nie musisz samodzielnie szukać odpowiedzi, możesz liczyć na wsparcie osób o znacznie większej wiedzy. W dodatku będziesz mieć pewność, że ktoś za Ciebie śledzi wszystkie zmiany w przepisach.

Tak jak pisaliśmy we wstępie – czasu nie da się kupić. Jednak zlecając część zadań specjalistom, zyskujesz czas dla siebie i dla swojej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close