1 grudnia 2021
Omawianie spraw związanych z rebrentingiem.

Rebranding – lifting czy całkowite przeobrażenie?

Świat ulega nieustannym przemianom. Są one obecne w niemal każdej sferze naszego życia. Szczególnie odczuwalne są w sferze biznesu – firmy muszą podążać za duchem czasu oraz dostosowywać swoją działalność do aktualnie panujących realiów. Tylko w taki sposób będą w stanie skutecznie wychodzić naprzeciw oczekiwaniom odbiorców oraz utrzymać swoją przewagę konkurencyjną. W tym kontekście często pojawia się rebranding, który może obejmować zarówno niewielki lifting wizerunku marki, jak i prowadzić do całkowitego przeobrażenia jej działalności.

Niewielkie zmiany, które decydują o sukcesie

Rebranding to pojęcie coraz częściej pojawiające się w kontekście funkcjonowania współczesnych firm. Dotyczy w szczególności tych podmiotów, które są obecne na rynku od długiego czasu. Często zdarza się bowiem tak, że wizerunek wykreowany kilkanaście lat temu, obecnie nie jest już odpowiedni – współczesnym odbiorcom jawi się jako nieco przestarzały, mało nowoczesny i wręcz nieatrakcyjny na tle nowych podmiotów, które rozpoczęły swoją działalność biznesową kilka lat temu. W rozwiązaniu tego problemu może pomóc rebranding w tej sytuacji rozumiany jako lifting, bądź odświeżenie wizerunku marki.

Rebranding jest z reguły czasochłonnym i wymagającym przedsięwzięciem, który skupia się zarówno na sferze wizualnej, jak i biznesowej danej działalności gospodarczej. Liftingowi poddaje się takie elementy, jak m. in. logo, materiały reklamowe, stroje pracowników, wystrój wnętrz, strona internetowa i wszystkie inne widoczne elementy, które prezentują markę. Unowocześnić można także sposoby komunikacji z klientami, metody obsługi, a także kanały sprzedaży i działania marketingowe. Rebranding rozumiany jako lifting marki nigdy nie zakłada jednak bardzo radykalnych kroków – firma dalej pozostaje taka sama, kieruje się tymi samymi wartościami oraz posiada tę samą, wypracowaną przez lata grupę docelową.

Ustalanie zmian związanych z rebrendingiem.

Stare musi odejść, czyli rewolucja rebrandingu

Istnieją jednak sytuacje, w których lifting marki nie jest wystarczający, aby firma mogła cieszyć się sukcesem. W wyniku strat wizerunkowych, błędnych decyzji czy innego rodzaju, istotnych problemów, wdrożenie niewielkich zmian, nie przyniosłoby pożądanych efektów. Potrzebne są natomiast bardziej radykalne środki, a nawet podjęcie decyzji o przekształceniu starej, nieefektywnej marki w zupełnie nowy podmiot i rozpoczęcie podboju rynku od początku. Rebranding staje się w tym wypadku swoistą rewolucją, która daje marce kolejną szansę oraz alternatywą dla całkowitego zamknięcia działalności.

Całkowity rebranding nie jest przeprowadzany tylko i wyłącznie w sytuacjach kryzysowych. Na jego realizację decydują się także firmy, które w wyniku fuzji łączą swoją działalność z innym podmiotem. W takiej sytuacji niezbędne staje się bowiem ujednolicenie wizerunku obu marek, aby wspólnie mogły realizować cele biznesowe. Rebranding rozumiany jako rewolucja dotyka każdej sfery funkcjonowania przedsiębiorstwa – zmianie ulega jego nazwa, logo, wartości, a często także oferta. Na rynku pojawia się więc zupełnie nowy podmiot gospodarczy, który może zacząć zapisywać swoją historię na czystej karcie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close