Artykuł sponsorowany.
Chociaż e-commerce bez wątpienia oferuje mnóstwo perspektyw, to jest to branża, która nieustannie ewoluuje i wymaga dużej elastyczności ze strony operującej w niej przedsiębiorców. Chcąc utrzymać dobrą pozycję na rynku, koniecznością jest nieustanne poszukiwanie nowych klientów oraz wprowadzanie do swojej firmy nowoczesnych rozwiązań, aby nie zostać w tyle za konkurencją.
Za podstawę w sprzedaży internetowej można uznać multichannel, czyli wykorzystywanie wielu kanałów jednocześnie w celu zaprezentowania swojego asortymentu jak najszerszemu gronu konsumentów. Chociaż większość firm w sieci zaczyna od własnego sklepu internetowego, to nie można bagatelizować istotnej roli platform sprzedażowych i aukcyjnych, które dysponują własną bazą użytkowników, czyli potencjalnych klientów.
Jak usprawnić sprzedaż w swojej firmie – o korzystaniu z marketplace
Wśród osób, które decydują się na skorzystanie z sieciowych marketplace, może pojawić się w pełni racjonalna obawa – jak multichannel wpływa na efektywność zarządzania sprzedażą? Prawdą jest, że ręczna obsługa zamówień, szczególnie w zakresie dostępności poszczególnych produktów w magazynie, wiąże się z wieloma trudnościami, jeśli korzysta się z wielu kanałów jednocześnie. Problemem jest także czasochłonność tego rozwiązania – każda z dostępnych platform, a także sklep internetowy to odrębny interfejs, stanowiąc znaczne obciążenie dla całego zespołu.
Całe szczęście, problem ten można rozwiązać poprzez wprowadzenie wyspecjalizowanego oprogramowania do zarządzania sprzedażą. Apilo jest świetnym przykładem takiego systemu, zapewniając funkcjonalność niezbędną do obsługi sklepu w sposób szybki, prosty, a przede wszystkim wydajny. Modułowa budowa systemu Apilo pozwala na dobranie najkorzystniejszych dla firmy rozwiązań – wśród dostępnych integracji można skorzystać nie tylko z marketplace i sklepów internetowych, ale i kurierów, programów do księgowości internetowej, hurtowni (dropshipping) oraz innych, bardzo przydatnych narzędzi.
Apilo jako program do Allegro – na co liczyć mogą e-sprzedawcy?
Na polskim rynku operuje wiele zróżnicowanych marketplace, jednak pozycję lidera nadal utrzymuje Allegro, ciesząc się dużą popularnością zarówno wśród konsumentów, jak i firm, które wykorzystują ten serwis jako kolejny kanał sprzedaży. Nie można zatem zbagatelizować perspektyw zapewnianych przez ten rynek internetowy, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że od założenia konta do utworzenia pierwszych ofert na Allegro mija zaledwie kilka chwil.
Rzecz jasna, prowadzenie sprzedaży na profesjonalnym poziomie musi wiązać się ze skorzystaniem z dostępnych narzędzi dla e-commerce, a istotną rolę odgrywa tu właśnie wspomniany system Apilo, doskonale sprawując się jako program do Allegro. Zapewniana przez Apilo integracja otwiera przed sprzedawcą szerokie możliwości z zakresu optymalizacji i licznych udogodnień. Warto wspomnieć tu między innymi o:
- dostępie do dedykowanego Managera Allegro,
- możliwości podpięcia dowolnej ilości kont do kanału sprzedaży,
- niskiej cenie za wszystkie funkcje Apilo (od 20 zł miesięcznie).
Korzyści widoczne są już na pierwszy rzut oka. Za niewielką opłatą można w odczuwalnym stopniu usprawnić działanie wszystkich kont Allegro, skutecznie podłączając je do innych kanałów sprzedaży. Rozwiązanie to ma wpływ nie tylko na komfort zarządzania firmą, ale i w dużym stopniu przekłada się ono na oszczędność czasu, co z kolei ma wpływ na dalsze stymulowanie rozwoju działalności.
Automatyzacja kluczem do sukcesu – o Managerze Allegro od Apilo
Swoją funkcjonalność jako program do Allegro, Apilo w dużej mierze zawdzięcza Managerowi Allegro, który zdejmuje wiele obowiązków z barków samego sprzedawcy. Mowa tu przede wszystkim o rozbudowanej automatyzacji i multum innych, wysoce użytecznych funkcji. Uzupełnianie parametrów podstawowych przy tworzeniu nowych ofert, automatyczne powiadomienia e-mail dla klientów czy operacje masowe na aukcjach to zaledwie kilka przykładów bardzo licznych możliwości, jakie zapewnia system Apilo.