Polacy kochają nowe smaki i eksperymenty kulinarne. Nasze upodobania są starannie wyłapywane przez specjalistów, którzy doradzają zarządzającym miejscami takimi jak galerie handlowe. Warszawa i inne miasta pokrywają się więc misterną siecią popularnych sieciówek oraz bardziej wyszukanych restauracji. Jak zmieniają się nasze gusta kulinarne?
Oferta nie tylko dla singla
Gotowanie domowych obiadów ma swój niepowtarzalny urok. Daje możliwość kulinarnego wykazania się przed bliskimi i spełnienia ich zachcianek. Jest jednak czasochłonne, o czym przekonują się zwłaszcza osoby, które mają rodzinę. Coraz popularniejsze staje się jedzenie na mieście lub kupowanie posiłków na wynos. Do niedawna taki model preferowali głównie single, którym najmniej opłacało się gotować tylko dla siebie. Różnorodność oferty a przede wszystkim ogromną wygodę doceniają także ci, których domowe gospodarstwo obejmuje więcej osób. Z pomocą przychodzą galerie handlowe w Warszawie i innych miastach. Bogata oferta uwzględnia różne gusta konsumentów.
Dla diabetyka i weganina
Jeszcze dekadę temu nie byliśmy aż tak rozpieszczani jako konsumenci. Galerie handlowe w Warszawie miały mniejszą powierzchnię gastronomiczną. Królowały popularne sieciówki z fast foodami jak McDonald’s, Burger King, Subway, North Fish, Pizza Hut, Wiking, Thai Wook. Zwolennicy bardziej wyszukanych potraw zwykle szukali czegoś w restauracjach poza sklepami wielkopowierzchniowymi. Jednak kolejna generacja obiektów tego typu oznaczała między innymi więcej miejsca na kulinaria. Pojawiły się kuchnie z różnych stron świata, sklepy z egzotycznymi przyprawami, a nawet browary z lokalnymi trunkami. Współczesny bywalec galerii może liczyć na ofertę, dostosowaną do diet eliminacyjnych. Diabetyk lub weganin także znajdą coś dla siebie. Podobnie jak miłośnik żywności organicznej.
Zmiany nawyków żywieniowych
Już prawie jedna czwarta powierzchni handlowej to lokale gastronomiczne. Ich popularność ma związek z tym że lubimy mieć gastronomiczną alternatywę. Nadal chętnie gotujemy w domu, ale coraz częściej dajemy się namówić na posiłki na mieście. Galerie handlowe w Warszawie to miejsca, gdzie posiłki jada się już od pory lunchu. Z oferty korzystają pracownicy biurowi, mający przerwę na posiłek, grupki znajomych, umawiających się na wspólne biesiadowanie lub też pary, zainteresowane randką przy wyszukanym menu. Prawie każdy lokal ma także ofertę dla dzieci, dlatego w przestrzeni galerii jest wiele rodzin. Punkty gastronomiczne kuszą także opcją posiłków na wynos. Jej popularność wzrosła zwłaszcza w okresie pandemii.
Konsumenci doceniają różnorodność i wygodę, jaką dają lokale w dużych sklepach. To ich nawyki decydują o tym, jakie lokale powstają w takich miejscach.