29 czerwca 2022
Dostarczanie paczek.

Najpopularniejsze metody dostawy w 2021 roku

Rynek e-commerce dynamicznie się zmienia. Jedne z największych zmian dotyczą najpopularniejszych metod dostawy wybieranych przez konsumentów. W ostatnich latach rośnie znaczenie paczkomatów, a panująca pandemia i nadejście 2021 roku tylko wzmocniły ten trend. Jakie metody dostawy przesyłek są najpopularniejsze w 2021 roku? Sklepy internetowe dawno zauważyły, że klienci lubią mieć wybór w każdym aspekcie. Dlatego większość z nich oferuje kupującym wiele form dostawy przesyłek. To jedna z najważniejszych zmian, jakie dotykają rynku e-commerce. Oto najpopularniejsze formy dostaw 2021 roku.

Paczkomaty

Na pierwsze miejsce wysunęły się paczkomaty. Konsumenci uważają to rozwiązanie za tańsze, co w większości przypadków ma odzwierciedlenie w rzeczywistości. Gęsta sieć paczkomatów pokrywająca Polskę sprzyja rozwojowi tej formy dostaw. Użytkownicy zdecydowanie doceniają fakt, że nie muszą oczekiwać na kuriera, a przesyłkę mogę wygodnie odebrać w dowolnym momencie, na co zazwyczaj mają 2 dni. Ponadto sama obsługa paczkomatów stała się prostsza, dzięki możliwości zdalnego otwierania skrytki poprzez aplikację mobilną. Z punktu widzenia sklepów internetowych obsługa paczkomatów nie stanowi najmniejszego wyzwania, również korzystając z brokera kurierskiego, takiego jak np. Sendit.

Usługi kurierskie

Na rynku wciąż ogromną rolę odgrywają tradycyjne usługi kurierskie. Konkurencja jest tu ogromna, co sprawia, że wygodne dostawy realizowane pod wybrany adres stanowią realną alternatywą dla paczkomatów. Nie wolno zapominać, że usługi tradycyjnych kurierów wiążą się z mniejszymi ograniczeniami w porównaniu do paczkomatów. W ten sposób można odbierać przesyłki o różnych gabarytach, na przykład sprzęt AGD i RTV.

Dostawa pocztą

Alternatywę dla kurierów stanowi poczta. Koszty zazwyczaj są nieco niższe, co zapewnia temu rozwiązaniu trzecią pozycję na rynku. Oferta poczty stale się powiększa, jest konkurencyjna cenowo i lubiana przez mieszkańców małych miejscowości, dlatego prowadząc biznes e-commerce nie powinno się z niej rezygnować.

Odbiór w placówkach partnerskich

Placówki partnerskie – sklepy, kioski i stacje benzynowe stały się ciekawą alternatywą dla paczkomatów ze względu na niższą cenę. Oprócz tego, klienci mogą liczyć na dłuższe terminy odbiorów. Wadą tej metody dostawy są jednak ograniczone godziny działania placówek.

Prowadząc sklep internetowy najlepiej zaoferować swoim klientom wszystkie możliwe metody dostawy, bo w przeciwnym razie mogłoby to oznaczać rezygnację z niektórych grup konsumentów. Więcej ciekawych informacji na temat rynku kurierskiego można znaleźć np. na stronie: https://www.sendit.pl/blog.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close