25 września 2022
Kobieta pracuje jako copywriter

Profesjonalny copywriter – jakie wymagania powinien spełniać?

Artykuł partnera.

Praca copywritera to dla wielu osób start do dalszego poszukiwania swojej drogi w e-commerce, ale może być również świetnym sposobem na życie – o ile pisanie dużych ilości generujących ruch treści nie jest problematyczne. W naszym krótkim poradniku wyjaśniamy, na czym polega praca copywritera – bo kryje się za tym więcej niż tylko „pisanie tekstów” – oraz jakie umiejętności pomogą Ci odnaleźć się w takiej pracy. Zaczynamy.

Webwriting i spółka, czyli czym zajmuje się copywriter?

Copywriter – po polsku bywa nazywany „tekściarzem”, jednak wersja anglojęzyczna przyjęła się znacznie lepiej – zajmuje się tworzeniem jasnych, wciągających i przekonujących treści. Ich zadaniem jest zachęcenie ludzi do działania, zazwyczaj dotyczy to zakupu produktu lub subskrypcji usługi.

Znajdują oni kreatywne sposoby na przekształcenie abstrakcyjnych pomysłów swoich klientów w atrakcyjne treści nadające się do reklamy. Copywriterzy mogą tworzyć treści dla czasopism, stron internetowych, blogów, programów telewizyjnych lub innych mediów. Tworzenie treści publikowanych w Internecie to tak zwany webwriting.

Podsumowując, copywriterzy najczęściej zajmują się tworzenie i przetwarzaniem treści w taki sposób, by były one zrozumiałe dla wybranej grupy docelowej. 

Nie są to jednak jedyne zadania, na jakie może liczyć osoba pracująca jako copywriter. Należeć do nich może też wytwarzanie treści o innym charakterze, takich jak:

    • raporty techniczne, podręczniki użytkownika, podręczniki szkoleniowe i wszelka inna dokumentacja techniczna i naukowa,
    • treści w mediach społecznościowych,
    • webwriting
    • przekonujące przemówienia,
    • materiały public relations, takie jak komunikaty prasowe, felietony, aktualizacje produktów i memoranda,
    • e-maile marketingowe,
    • prezentacje dla zainteresowanych organizacji.

Copywriter – pożądane umiejętności

Ze względu na charakter swojej pracy, copywriter potrzebuje unikalnego zestawu umiejętności, aby tworzyć udane treści, które są łatwe do przyswojenia i zrozumiałe dla osoby, nieposiadającej specjalistycznej wiedzy.

Umiejętność poszukiwania informacji

Copywriterzy często piszą na różne tematy i muszą być w stanie przekazać informacje na dany temat klarownie. Dlatego też, tworząc webwriting muszą być w stanie znaleźć odpowiednie informacje i przekształcić je w sposób, który z jednej strony będzie zrozumiały dla odbiorców, a z drugiej – będzie dostosowany pod kątem SEO, co pozwoli mu się dobrze wypozycjonować.

Znajomość SEO

Te umiejętności pozwalają copywriterom generować treści, które pomagają ich klientom przyciągać ruch do ich witryn. Umiejętności SEO stają się coraz ważniejszą częścią tekstu online.

Kreatywność

Różne zadania wymagają wyjątkowego podejścia. Dobrzy copywriterzy mogą rozwijać nowe i świeże pomysły na wartościowe treści.

Zarządzanie czasem

Copywriterzy często piszą wiele treści dziennie dla klientów. Umiejętność efektywnego zarządzania czasem pomaga im przesyłać wszystkie treści na czas. Zarządzanie czasem może pomóc w stworzeniu harmonogramu dla każdej części, którą muszą napisać, zweryfikować i przesłać.

Komunikacja

Copywriterzy często współpracują z klientami i menedżerami, aby zrozumieć wymagania i wytyczne dotyczące stylu. Powinni umieć czytać pisemną komunikację i postępować zgodnie z dokładnymi instrukcjami, aby stworzyć zadowalającą treść. 

Zależy Ci na zyskaniu profesjonalnych tekstów na Twoją WWW? Profesjonalny webwriting w CAMP7 Digital będzie odpowiedzią na wszystkie Twoje pytania w tej dziedzinie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close