26 kwietnia 2024
mężczyzna przy laptopie

Reklama w wyszukiwarkach jako alternatywa dla tradycyjnych kanałów promocji

Mniejszy lub większy biznes potrzebuje właściwej promocji. Korzystając z nowoczesnych rozwiązań, jedną z ciekawszych opcji jest reklama w wyszukiwarkach. Dzięki niej możliwa jest promocja na konkretne frazy. Rozwiązanie tego typu jest doskonałą alternatywą dla innych sposobów reklamowania firm. Na czym polega różnica?

Globalny przekaz treści

Bez reklamy trudno o powodzenie nowego przedsięwzięcia. W biznesie jest co prawda niezwykle ważna tzw. poczta pantoflowa, jednak wielkiego sukcesu nie da się oprzeć wyłącznie na poleceniach klientów. O dobrą promocję należy zadbać już na etapie planowania biznesu. Nie ma znaczenia, czy działamy lokalnie, czy marzy nam się globalny zasięg. Reklama w wyszukiwarkach jest idealna w sytuacji, gdy nastawiamy się na szeroki zasięg. Doskonale jednak wspiera lokalne produkty lub usługi. Jej koszt jest mniejszy niż w tradycyjnych mediach. Dodatkową zaletą staje się również możliwość monitorowania kampanii na każdym jej etapie.

Klient czekający na podpowiedź

Reklamy w wyszukiwarkach uruchamiają się wówczas, gdy internauta wpisuje do wyszukiwarki konkretne zapytanie. Jest to działanie połączone z konkretnymi słowami kluczowymi. Działa opierając się na Google Ads. To doskonałe narzędzie do pozycjonowania strony internetowej. Jeśli uda nam się trafić do topowej dziesiątki wyników wyszukiwania mamy pewność, że potencjalny klient nas nie przeoczy. Wystarczy wypaść poza ten krąg, aby szanse na zainteresowanie internautów znacznie zmalały. Tradycyjna reklama opiera się na innych zasadach. Klient musi otrzymać ulotkę lub zobaczyć reklamę w mediach, aby w jego świadomości pojawiła się konkretna marka.

Produkty i usługi online

Dlaczego reklama w wyszukiwarkach jest tak ważna? Coraz częściej szukamy produktów i usług w Internecie. Punkty stacjonarne nadal są w orbicie naszych zainteresowań, ale często kupujemy w nich coś, co wypatrzyliśmy w sieci. Reklama w radio czy telewizji jest kierowana do odbiorców, mających telewizor lub radio. Ta grupa z roku na rok sukcesywnie się kurczy. Inwestując w drogą reklamę telewizyjną, raczej nie dotrzemy do internauty, który woli wirtualny świat. Wpisze konkretne hasło i podąży za podpowiedziami wyszukiwarki. Natychmiast odnajduje adres sklepu, który go interesuje, może go nawet dokładnie zlokalizować na mapie.

Reklama pod kontrolą, czyli monitorowanie kampanii

Kręcąc reklamę telewizyjną lub drukując ulotki, nastawiamy się na pewien scenariusz promocji. Niestety, podczas trwania kampanii nie jesteśmy w stanie nic zmienić w już zrealizowanym materiale. Możemy dokręcić kolejny, ale ingerencja w to, co jest, nie będzie możliwa. Reklama w wyszukiwarkach jest inna. Najpierw możemy sprawdzić potencjał konkretnego słowa kluczowego. Porównujemy go z tym, czym posługuje się konkurencja. Znamy też dokładną cenę za kliknięcie w reklamę. W Internecie nie ma „lepszego czasu antenowego”, cennik ustalają algorytmy. Ta przewidywalność, dotycząca kosztów jest bardzo ważna zwłaszcza dla małych biznesów, jak i start upów.

Tradycyjne media zwykle sprzyjają wielkim firmom. Jeśli nasza marka nie należy do tej grupy, tym bardziej warto zainwestować w wirtualną promocję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close