1 grudnia 2021
Budowanie wizerunku marki

Kontrolowane działania związane z budowaniem wizerunku marki.

Artykuł partnera.

Budowanie wizerunku marki to niekończący się proces. Raz zdobyte zaufanie może zostać zerwane, dlatego ważna jest ciągła praca nad wizerunkiem Twojej marki w sieci.

Wszystkie działania prowadzone przez Twoją markę niewątpliwie prowadzą do wytworzenia w umysłach konsumentów konkretnych skojarzeń i odczuć na jej temat. Umiejętne budowanie wizerunku marki prowadzi do zwiększenia rozpoznawalności marki a w efekcie do pozyskania nowych klientów i zwiększenia sprzedaży produktów i usług. Kreowanie wizerunku marki to proces długotrwały. Zanim w umyśle klienta stworzony zostanie odpowiedni obraz marki minąć musi określony okres czasu, w którym przedstawiciele marki prowadzić będą działania marketingowe wpływające na zwiększenie jej rozpoznawalności.

Szczególnie ważne w procesie budowania wizerunku firmy są opinie na jej temat wystawiane przez klientów. Rozwój różnych kanałów opiniotwórczych daje klientom miejsce, w którym mogą w sposób otwarty wypowiedzieć się na temat działalności firmy i oferowanych przez nią usług czy produktów. Jak wskazują specjaliści z Rating Captain – twórcy aplikacji do monitorowania i pozyskiwania opinii na temat marek w sieci – ponad 70% klientów podejmuje decyzje o zakupie kierując się pozytywnymi opiniami innych użytkowników, zaś 90% wszystkich użytkowników przed zakupem szuka opinii zanim przystąpi do realizacji zamówienia. Jak widać, opinie mają kluczowe znaczenie w budowaniu wizerunku marki.

Rola social mediów w budowaniu wizerunku marki.

Nowe kanały marketingowe i komunikacyjne dały markom możliwość bezpośredniego tworzenia i prezentowania ich wizerunku przed swoją publicznością. Social media pozwalają markom pokazać ich nieco bardziej ludzkie oblicze i umożliwiają otwarty dialog między przedstawicielami marek a ich odbiorcami. Każdy głos pojawiający się na profilach marek jest ważny i cenny w procesie kreowania wizerunku. Ważne jest, aby odpowiednio reagować na pojawiające się komentarze i opinie. Spójne komunikaty pozwolą zachować transparentność marki. Dzięki bezpośrednim metodom kontaktu przedstawiciele marki mają możliwość dowiedzenia się, które działania pozwalają im w pozytywny sposób wyróżnić markę, a które prowadzą do potknięć i kolejnych błędów.

Monitoring opinii pojawiających się w Internecie jest niezwykle ważny, szczególnie ze względu na znaczną ilość udostępnianych odbiorcom kanałów i serwisów opiniotwórczych. Specjaliści oferują markom sprawdzone rozwiązania, które w znaczny sposób ułatwią kontrolę nad pojawiającymi się opiniami. Dedykowane aplikacje zachęcają zadowolonych z zakupu klientów do wystawienia opinii, zaś w przypadku tych niezadowolonych umożliwiają bezpośrednie dotarcie w celu poznania dokładnych powodów fiaska i naprawę zaistniałej sytuacji.

Jak negatywna opinia wpływa na wizerunek marki?

Specjaliści od marketingu często muszą mierzyć się również z nieprzychylnymi opiniami. Co się dzieje, gdy taka pojawi się w sieci? Jak wskazują fachowcy, negatywne opinie wcale nie muszą oznaczać katastrofy i trwałego splamienia wizerunku marki i przedsiębiorstwa. Wszystko zależy od reakcji marki na pojawienie się takowych opinii. Wbrew pozorom negatywne oceny mogą zrobić dużo dobrego, pod warunkiem, że firmowym celem jest wykreowanie pozytywnego wizerunku firmy dbającej o swoich konsumentów i odbiorców. Błędy zdarzają się nawet największym i najbardziej popularnym markom. Ważne jest, aby skutecznie odbudować zaufanie odbiorców. Monitoring opinii pozwala na regularną kontrolę pojawiających się komentarzy. Jeśli chcesz dotrzeć do swoich mniej zadowolonych klientów, skorzystaj z dostępnych aplikacji pozwalających na monitorowanie opinii pojawiających się w różnych miejscach w sieci i kreuj pożądany wizerunek marki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close