Instagram to nie tylko aplikacja i witryna social mediowa, ale też potężne narzędzie marketingowe. Codziennie publikowanych jest tam blisko 100 milionów zdjęć, korzysta z niego 500 milionów aktywnych użytkowników, a co więcej – Instagram ma 58 razy większe zaangażowanie na obserwującego niż Facebook! Nie trzeba więc nikogo przekonywać, że to znakomite miejsce na prowadzenie działań reklamowych. Jak wygląda od kuchni kampania na Instagramie? Sprawdźmy!
Kampanie na Instagramie – specyfika
Planujesz realizować kampanie na Instagramie? Nie zastanawiaj się więc dłużej nad tym czy warto, lecz dowiedz się, jak zacząć to robić! Siłą platformy jest przekaz wizualny, ale pamiętaj, że nie jest on jedynym ważnym aspektem. Poza zdjęciem, grafiką czy nagraniem, warto pamiętać o istocie contentu i prawidłowo dobranych hasztagach. Wszystkie te komponenty stanowią całość, która ma na Instagramie moc działania.
Choć obecnie to nie „lajki”, czyli popularne serduszka, są odzwierciedleniem potęgi profilu, to jednak dobrze skomponowane treści lepiej się klikają, bardziej angażują odbiorców do interakcji i powodują, że konto zyskuje nowych obserwatorów. Tworzenie kampanii powinno być więc starannie przemyślane, dopasowane do celów marketingowych marki i grup odbiorców, do których chce ona dotrzeć.
Kampanie na Instagramie chętnie prowadzą marki odzieżowe, biżuteryjne, motoryzacyjne, kosmetyczne, ale też z innych branż – np. kwiaciarnie, medycy, fotografowie, muzycy, restauracje i inni. Każdy znajdzie tam przestrzeń dla siebie, a jeśli dobrze zoptymalizuje działania, może zyskać naprawdę wiele. Od zwiększenia rozpoznawalności marki, przez rozpowszechnianie wartościowych treści, aż po sprzedaż.
Jak tworzyć kampanie na Instagramie?
Płatne kampanie na YouTube, podobnie jak te na Instagramie, Facebook’u, TikToku czy innych mediach, zwykle są poprzedzone audytami i analizami. Tylko przemyślane działania, zgodnie z misją, wizją i celem marketingowym marki, przyniosą pożądane efekty.
- Na początku należy wybrać cel reklamy. Wyróżniamy: rozpoznawalność marki, zasięg, pozyskiwanie kontaktów, ruch, katalogi produktów, instalacje aplikacji, aktywność, wysyłanie wiadomości, wyświetlenia filmu czy konwersje.
- Postaw na promocję, która odpowiada Twoim potrzebom. Do wyboru są: hasztagi, transmisje na żywo, relacje instastories czy oznaczenia produktów. Funkcje te można ze sobą łączyć, by osiągać pożądane cele.
- Zaplanuj płatne kampanie. Oprócz prowadzenia konta, które będzie miało estetyczny i wartościowy content, warto też wdrożyć działania promocyjne, czyli płatne reklamy na Instagramie. Te powinny być stargetowane do odpowiednich grup odbiorców.
- Ustal budżet i harmonogram wyświetlania reklam.
Potrzebujesz pomocy ekspertów? Skorzystaj z usług Agencji Social Media Influencer Marketingu Tears of Joy, która specjalizuje się w projektowaniu i prowadzeniu kampanii na Instagramie.