Wybór telefonu to łatwa sprawa, o ile wiemy, czego oczekujemy od urządzenia. Nie wszyscy potrzebują multimedialnego gadżetu z wieloma funkcjami, którym mogą niemal zastąpić komputer. Dużą popularnością cieszy się iPhone, który posiada wiele ciekawych funkcji, a jednocześnie jest prosty w obsłudze. Urządzenie marki Apple zadowoli nawet najbardziej kapryśnego konsumenta, ale – podobnie, jak wiele innych smartfonów – może ulegać różnym awariom. Dlatego po zakupie warto zaopatrzyć się w ubezpieczenie iPhona.
Pęknięty wyświetlacz
To uszkodzenie jest jednym z najpopularniejszych nie tylko w iPhone’ach, ale również we wszystkich innych smartfonach. Dziś normą jest montowanie szkieł lub folii ochronnych, jednak żadne z tych akcesoriów nie daje nam stuprocentowej pewności, że nasz wyświetlacz będzie w pełni bezpieczny. Montaż nowego wyświetlacza nie jest tanim przedsięwzięciem, więc warto zapewnić sobie dodatkową ochronę w postaci ubezpieczenia iPhona – nie będziemy wówczas samodzielnie ponosić kosztów naprawy.
Zalanie smartfona
Choć zdajemy sobie sprawę z tego, że przy cieczach zawsze należy uważać na telefon, każdemu zdarzają się wypadki. Pierwszą pomocą tuż po zalaniu jest niezwłoczne wyłączenie iPhone’a i osuszenie go z zewnątrz. Często ludzie decydują się na suszenie telefonu suszarką lub włożenie go do ryżu, ale nie są to rozsądne metody – najlepiej udać się do serwisu. Dobrze, jeśli posiadamy ubezpieczenie iPhona, jednak warto pamiętać, że usługa obejmuje zwykle zalanie wyłącznie wodą.
Osłabienie baterii
Każdy, kto kiedykolwiek miał do czynienia ze smartfonem od Apple, wie, że z baterią bywa różnie. Ze względu na liczne funkcje, duże, dobre ekrany i multimedialność, baterie w iPhone’ach mogą rozładowywać się szybko. Wiele zależy jednak od naszego użytkowania i tego, czy ładujemy je w sposób przedłużający żywotność akumulatora (pomocne okazuje się dbanie o to, by nie rozładować jej do wyłączenia się iPhone’a i nie ładować do pełna). Baterię można jednak wymienić, gdy stanie się ona niezdatna do użytku.
Najnowsze iPhone’y wciąż awaryjne?
Wiele uszkodzeń smartfonów wynika z ich niewłaściwego użytkowania, ale istnieją również takie, na które nie mamy wpływu. Niezależnie od wyboru modelu, warto wykupić ubezpieczenie iPhona, by mieć spokojną głowę.
W najnowszych iPhone’ach, posiadających wyświetlacze OLED, użytkownicy zgłaszali awarie dotyczące użytkowania smartfona na mrozie. Przy ujemnych temperaturach miał on bowiem nie obsługiwać funkcji dotyku. Problem był o tyle skomplikowany, że sytuacja nie wracała już do normy. Jedynym rozwiązaniem okazywała się wówczas wymiana ekranu. O ile nie było to skomplikowane, gdy obowiązywała gwarancja, o tyle po jej zakończeniu przydatne okazywało się ubezpieczenie iPhona.
Dzięki ubezpieczeniu nie musimy martwić się każdą pojedynczą awarią (oczywiście, o ile jej naprawienie znajduje się w OWU). Zanim jednak podpiszemy jakąkolwiek umowę, warto wnikliwie przeczytać jej warunki – dzięki temu będziemy wiedzieli, kiedy możemy liczyć na wsparcie firmy ubezpieczającej, a kiedy musimy radzić sobie sami. Zawsze możemy też skorzystać z alternatywnych metod dbania o sprzęt, takich jak wykupienie usługi ochrony.