Wydawać by się mogło, że we współczesnym świecie marketingu papierowe wizytówki nie mają już racji bytu. Nic bardziej mylnego. Na pewnym poziomie po prostu nie wypada nie mieć kartonika ze swoimi najważniejszymi danymi! Dlatego też warto zadbać, aby każdy z naszych pracowników, zwłaszcza tych na specjalistycznych stanowiskach, powinien móc poszczycić się taką wizytówką ze swoimi najważniejszymi danymi. Warto?
Wizytówka XXI wieku
Chociaż wydawać by się mogło, że wizytowniki i ich zawartość już dawno przeszły do lamusa, to nie do końca prawda. Wynika to z tego, że w pewnego rodzaju biznesach i na pewnych stanowiskach nie powinno się funkcjonować bez tych ważnych kartoników. Szczególnie zadbać o to powinniśmy w przypadku specjalistów działających w naszej firmie. Często ich spotkania z potencjalnymi klientami to dobry sposób, by pozyskać nowych kontrahentów. W dobrym tonie jest po prostu mieć ze sobą najistotniejsze informacje skondensowane w wygodnym formacie. Na takiej wizytówce należy też umieścić to, co najważniejsze, jeśli chodzi o naszą markę – logotyp, informacje o siedzibie, ale i motto, jakie przyświeca naszym pracownikom. To zawsze powinny być chwytliwe słowa, których uosobieniem jest dany specjalista. Wizytówki to ważny element współczesnego biznesu.
Jak zaprojektować wizytówkę?
Nie od dzisiaj wiadomo, że wizytówki wiążą się ze swego rodzaju prestiżem. Dlatego też warto zadbać, by były one na jak najwyższym poziomie i zaspokajały głód na wszelkie najważniejsze informacje. Po pierwsze, taki kartonik powinien zawierać imię i nazwisko specjalisty. To istotne, bo buduje rodzaj więzi i pozwala na późniejszą interakcję z tymi, którzy bezpośrednio reprezentują naszą markę. Ważny jest też logotyp – bo nawet najlepszy pracownik reprezentuje firmę, a co za tym idzie – ma to robić godnie. Identyfikacja wizualna jest bardzo istotna, dlatego powinniśmy zainwestować w druk wizytówek pracowniczych zawierających te same wartości estetyczne. Kolejnym elementem są dane osobowe. Pamiętajmy, by nie używać zdrobnień w imionach czy pseudonimów. Buduje to nieprofesjonalny wizerunek całej firmy. Kartonik taki powinien zawierać też najważniejsze informacje dotyczące danego pracownika – jego stanowiska, firmowego adresu e-mail, służbowego telefonu. Dobrym rozwiązaniem jest dodać stopkę z adresem siedziby reprezentowanego przedsiębiorstwa.
W kolorze czy czarno-białe – jakie wizytówki wybrać?
Minimalistyczne wizytówki sprawiają wrażenie bardziej profesjonalnych. Dlatego też, o ile logotyp nie jest kolorowy, warto zainwestować w czarno-biały wydruk. Ale uwaga! Minimalizm nie oznacza braku kolorów. Dlatego też, jeśli logo jest kolorowe, nie rezygnujmy z niego. Wydruk może i będzie nieco droższy, jednak całkowity koszt nie będzie porażająco wyższy, a wrażenie, jakie wizytówka zostawi, może przysporzyć nam więcej klientów. Dbajmy o to, by nasi potencjalni kontrahenci mieli jak najlepsze mniemanie o naszej firmie. Identyfikacja wizualna nie pozostaje tu bez znaczenia. Wykażmy się inicjatywą, która później bardzo się opłaci!